Kinderen

Kinderen zijn van nature nieuwsgierig en leergierig. Het leren en ontwikkelen gaat veelal spelenderwijs. Maar wat als leren en ontwikkelen gepaard gaat met stress, frustratie, (faal)angst, gebrek aan zelfvertrouwen, gepest worden, dyslexie, AD(H)D of een overdaad aan prikkels? Teveel stress werkt als een rem voor het brein, waardoor het lastiger kan worden dat alle hersendelen goed met elkaar kunnen communiseren en informatie kunnen opnemen en reproduceren. Je maakt als het ware minder goed gebruik van je volledige brein capaciteit. Hierdoor kunnen (leer)blokkades ontstaan. Kinesiologie helpt door middel van stressverminderingstechnieken de stress voor het brein te verminderen en eventuele blokkades op te heffen. Dit haalt de rem er af, waardoor je meer gebruik kunt maken van je volledige brein capaciteit. Er bestaan simpele oefeningen afkomstig uit de Edu-Kinesiologie die een goede samenwerking tussen beide hersenhelften bevorderen, de opname van (nieuwe) leerstof vergemakkelijken en oefeneingen die helpen om de concentratie te verbeteren. Soms is het nodig om deze oefeningen thuis nog een tijdje te herhalen.

Spiertest

Door de spiertest (zie “Kinesiologie / Spiertest”) als communicatiemiddel te gebruiken zijn behandelingen zeer geschikt voor kinderen van alle leeftijden! Baby’s, kinderen en pubers kunnen soms nog niet goed verwoorden wat er speelt en hoe ze zich voelen. Het spiertesten kan dan uitkomst bieden.     

Doordat het lichaam het verhaal vertelt hoeft niet alles met woorden gezegd te worden!